lørdag den 29. januar 2011

Bachelorvejledning

I går var jeg til min første bachelorvejledning. Jeg havde jo valgt mit emne: Fiktionsskrivning i folkeskolen, og jeg havde også forberedt mig ved at lave en problemformulering, et forslag til opbygning af opgaven, en oversigt over, hvilken empiri (praksiseksempler) jeg skulle indsamle - og så havde jeg skrevet indledningen.
Så jeg synes selv, jeg var godt med, og det tror jeg heldigvis mine vejledere var enige i.

Vejledningen var meget på idé/coaching-niveau. Vi talte om, hvordan jeg skulle vinkle opgaven. Jeg er ret sikker på, at det bliver noget med elevens fortsatte skriveudvikling - feedback fra læreren og de andre elever. Og at det bliver med novellen som fokus. Her havde mine vejledere mange forslag til, hvordan jeg kunne komme omkring emnet både fagfagligt og pædagogisk. Det er nemlig et krav, at bacheloropgaven på læreruddannelsen skal indeholde et pædagogisk element.
Da jeg kom hjem samlede jeg alle deres gode idéer og alle mine notater og skrev mine egne tanker om det, så jeg også kan finde mening i det om nogle uger:-)

Jeg glæder mig meget til at gå i gang med at skrive selve min bacheloropgaven. Bloggen her bliver ved med at være mit talerør om fiktionsskrivning (og skrivning generelt), og jeg opdaterer også om, hvordan det går med at skrive min bacheloropgave. der komemr dog ikke til at ligge dele af min bacheloropgave på bloggen, da det giver nogle problemer i forhold til 'lovgivningen' omkring opgaveskrivning (så vidt jeg har forstået).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar