søndag den 9. januar 2011

Huskunstnerkursus

Torsdag og lørdag i denne uge har jeg været på Huskunstnerkursus i Dansk Forfatterforening. Underviserne var - blandt andre - Merethe Pryds Helle og Thorstein Thomsen.

Det var et meget inspirerende kursus, hvor vi blev klogere på, hvad man kan tilbyde som huskunstner, og hvordan man kan søge støtte til forfatterarrangementer på skoler og biblioteker.

På kurset var i øvrigt også en række forfattere, som jeg tidligere har nævnt på min blog, blandt andre Nicole Rødtnes og Sarah Engell.

Hvad er Huskunstnerordningen?
Huskunstnerordningen støtter udvalgte forfatterarrangementer af min. 14 dages varighed med 75%. Det vil sige, at skolen kun kommer til at betale 25%. Huskunstnerordningen har frist 1. feb. og 1. september. Lærere der er interesserede i at få mig (eller mig og en kollega) ud som huskunstnere er velkomne til at kontakte mig.
Du kan læse meget mere om huskunstnerordningen her.


Jeg håber at kunne vende tilbage med mange flere spændende detaljer fra kurset - lige nu skal jeg til generalforsamling i Håbefulde Unge Forfattere, fordi foreningen planlægger endnu en udgivelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar